Arctic-Cat 500 4×4

Írta: Frpeter • 2008.02.17. 16:50
Címkék: , , , ,
Kategória: ATV 400cm3 felett | 6 hozzászólás »

Végre megérkezett várva várt nagymacskám, a sarki cica 500-as.
Most újabb képek is felkerültek!

Első képeim:


Első benyomások

2007 őszén megváltam hőn szeretett Ozimtól és megrendeltem új 500-as sarki cicámat. Hogy miért pont ezt? Hát mert nem szeretem az automata váltót, így már elég sok gép kiesett a körből, atán pedig az Arctic-Cat adatait nézegetve elég sok jó tulajdonságot véltem felfedezni. Igaz nincs rendes szervizháttere itthon, de úgy döntöttem belevágok, lesz ami lesz. Természetesen pont ezen okok miatt alapkikötésem volt, hogy szervizkönyvet is kérek hozzá, ami rendben meg is jött. Ezen felül a cicához elég sok kiegészítőt lehet rendelni, amit most elég akciós áron meg is tettem. Így érkezése estéjét az első-hátsó lökhárító, Warn csörlő és plexi felszerelésével töltöttem. Ezen felül jött hozzá még pár apróság is, mint például kézvédő vagy markolatfűtés.

Másnap, igaz sötétben, de sikerült pár kilométert belecsavarnom, amiből mondjuk sok tapasztalatot nem szereztem. A nagyobb teszt most hétvégén volt, amikor is kedves Észak-Középhegységi barátaim meginvitáltak egy túrára. Itt már azért kiderült egy-s-más, bár a gépezet még bejáratós. Hasmagassága elég nagy, és maga a gép is elég robosztus darab. A félautomata (automata kuplungos) váltó már nem volt számomra szokatlan, de azért szokni kellett, más mint az Ozin volt. A 4×4 egy gombnyomással kapcsolható, és azonnal reagál, míg a differenciálzárat egy karral manuálisan kapcsolhatjuk. A felező sajnos a váltónál kapott helyett, aminek vízben és sárban megmutatkozik a hátránya, mivel könyékig bele kell nyúlni az iszapba, ha éppen addig el vagyunk süllyedve. A motor elég erősnek tűnik, bár erről majd bővebben bejáratás után, mert most max fél teljesítményen tudtam járatni.

Ami a pakolást illeti elég nagy úgymond “speedrack”-ek állnak rendelkezésre, nagyon sok cucc ráfér. A világítás szintén elég jó, köszönhetően az amerikai szabványnak, amit még nem butítottak EU szintre. A műszerfal elég ötletes, egy gombnyomással válthatunk az mutatós órán sebesség vagy fordulatszám kijelzés között. A digitális kijelző megtett utat, napi kilométert, pontos időt, üzemórát képes kijelezni, valamint egy 7 egységből álló skála jelzi nem igazán kicsinek mondható üzemanyagtartályunk telítettségét.
Első benyomásként a gép bejött, remélem hamarosan írhatok róla komplett, részletesebb tesztet is.

Adatok

Motor 1 hengeres, vízhűtéses, 4 ütemű, 493ccm-es, SOHC, négyszelepes
Furat x löket 87.5 x 82.0
Sűrítési arány 9.2:1
Teljesítmény 38LE
Indítás Önindító és berántó
Váltó 5 sebességes félautomata, hátramenet, felező
Kihajtás Kardántengely, differenciálzár
Teljes hossz 2150 mm
Teljes szélesség 1210 mm
Teljes magasság 1250 mm
Hasmagasság 310 mm
Tengelytáv 1270 mm
Száraz tömeg 315 kg
Gumiabroncs mérete elöl 25 x 8 – 12, hátul 25 x 11 – 12
Fékek elöl duplatárcsa, hátul tárcsa
Végsebesség 98km/h
Üzemanyagtartály 24,6l

Itt szólj hozzá

Már 6 hozzászólás érkezett


  • Nagyfefa

    Mi is örülünk neki,hogy gond nélkül megjött a géped igy nem kell a további hisztidet halgatnunk!
    Jó gép!



 



Remember me






Friss kommentek

  • Frpeter: E-mail ment minden érintettnek. tájékoztatásul közlöm, hogy a quados verzió NEM MEGY FEL MOTORRA. Az ára...
  • Tarpay Ádám: Szia! Rendelhető még a markolatfűtés? Transalp-hoz kompatibilis? Hol vehető át szeméylesen?Kérlek jelezz...
  • Tarpay Adam: Tisztelt Quadinfo! Erdeklodnek, hogy az Oxford hot grips markolatfutesbol van-e meg keszleten? A meret...
  • Tarpay Adam: Szia! Legyszi kuldj emailt aZ Oxford hot grips markolatfutessel kapcsolatban (van-e meg keszleten, hol...
  • Havasi Gábor: Szia, már beszéltünk telefonon, futár vagyok szeretnék venni egyet, nekem sürgös lenne, elmegyek érte...