Arctic-Cat 500 4×4
Írta: Frpeter • 2008.02.17. 16:50
Címkék: 500, 500 4x4, arctic cat, cica, teszt
Kategória: ATV 400cm3 felett | 6 hozzászólás »
Végre megérkezett várva várt nagymacskám, a sarki cica 500-as.
Most újabb képek is felkerültek!
Első képeim:
Első benyomások
2007 őszén megváltam hőn szeretett Ozimtól és megrendeltem új 500-as sarki cicámat. Hogy miért pont ezt? Hát mert nem szeretem az automata váltót, így már elég sok gép kiesett a körből, atán pedig az Arctic-Cat adatait nézegetve elég sok jó tulajdonságot véltem felfedezni. Igaz nincs rendes szervizháttere itthon, de úgy döntöttem belevágok, lesz ami lesz. Természetesen pont ezen okok miatt alapkikötésem volt, hogy szervizkönyvet is kérek hozzá, ami rendben meg is jött. Ezen felül a cicához elég sok kiegészítőt lehet rendelni, amit most elég akciós áron meg is tettem. Így érkezése estéjét az első-hátsó lökhárító, Warn csörlő és plexi felszerelésével töltöttem. Ezen felül jött hozzá még pár apróság is, mint például kézvédő vagy markolatfűtés.
Másnap, igaz sötétben, de sikerült pár kilométert belecsavarnom, amiből mondjuk sok tapasztalatot nem szereztem. A nagyobb teszt most hétvégén volt, amikor is kedves Észak-Középhegységi barátaim meginvitáltak egy túrára. Itt már azért kiderült egy-s-más, bár a gépezet még bejáratós. Hasmagassága elég nagy, és maga a gép is elég robosztus darab. A félautomata (automata kuplungos) váltó már nem volt számomra szokatlan, de azért szokni kellett, más mint az Ozin volt. A 4×4 egy gombnyomással kapcsolható, és azonnal reagál, míg a differenciálzárat egy karral manuálisan kapcsolhatjuk. A felező sajnos a váltónál kapott helyett, aminek vízben és sárban megmutatkozik a hátránya, mivel könyékig bele kell nyúlni az iszapba, ha éppen addig el vagyunk süllyedve. A motor elég erősnek tűnik, bár erről majd bővebben bejáratás után, mert most max fél teljesítményen tudtam járatni.
Ami a pakolást illeti elég nagy úgymond “speedrack”-ek állnak rendelkezésre, nagyon sok cucc ráfér. A világítás szintén elég jó, köszönhetően az amerikai szabványnak, amit még nem butítottak EU szintre. A műszerfal elég ötletes, egy gombnyomással válthatunk az mutatós órán sebesség vagy fordulatszám kijelzés között. A digitális kijelző megtett utat, napi kilométert, pontos időt, üzemórát képes kijelezni, valamint egy 7 egységből álló skála jelzi nem igazán kicsinek mondható üzemanyagtartályunk telítettségét.
Első benyomásként a gép bejött, remélem hamarosan írhatok róla komplett, részletesebb tesztet is.
Adatok
Motor | 1 hengeres, vízhűtéses, 4 ütemű, 493ccm-es, SOHC, négyszelepes |
Furat x löket | 87.5 x 82.0 |
Sűrítési arány | 9.2:1 |
Teljesítmény | 38LE |
Indítás | Önindító és berántó |
Váltó | 5 sebességes félautomata, hátramenet, felező |
Kihajtás | Kardántengely, differenciálzár |
Teljes hossz | 2150 mm |
Teljes szélesség | 1210 mm |
Teljes magasság | 1250 mm |
Hasmagasság | 310 mm |
Tengelytáv | 1270 mm |
Száraz tömeg | 315 kg |
Gumiabroncs mérete | elöl 25 x 8 – 12, hátul 25 x 11 – 12 |
Fékek | elöl duplatárcsa, hátul tárcsa |
Végsebesség | 98km/h |
Üzemanyagtartály | 24,6l |
Itt szólj hozzá
Már 6 hozzászólás érkezett
Nem rossz!Tanúsítom!
Gratulálok az új géphez!
Köszönöm szépen
Mi is örülünk neki,hogy gond nélkül megjött a géped igy nem kell a további hisztidet halgatnunk!
Jó gép!
fasza az uj gep peti!!!baszott nagy dognek nez ki
gratula. szép vas!